Onze aanpak

Stichting L.A.R.S. wil voor alle kinderen, jongeren en jongvolwassenen met een beperking passief en actief aangepast sporten en bewegen mogelijk maken in Zuid-Oost Drenthe.

Dit willen we bereiken door zonder enige belemmering toegang tot sportvoorzieningen, -faciliteiten en aangepaste sportmiddelen mogelijk te maken, in een onbeperkte en inclusieve sportomgeving, waar positieve gezondheid, psychologische veiligheid, en persoonlijke ontwikkeling centraal staan. Hiermee bereiken we dat elk kind, jongere en jongvolwassene zichzelf mag en kan zijn in elke sportactiviteit, zowel passief als actief, waarbij niet gekeken wordt naar de beperking maar naar de uitdaging en te denken in mogelijkheden en oplossingen!

Hierbij richten we ons op 4 focusgebieden:

IMG_4799.JPG

"Ieder voor zich is een druppel, samen zijn we een oceaan."

larsfinal.png

Ons logo

Het logo verbeeldt de samenwerking die de stichting nastreeft in Zuid-Oost Drenthe, ongeacht de mate van beperking of afkomst door 4 focusgebieden of pijlers bij elkaar te brengen die de missie van de stichting mogelijk moeten maken.

De kleuren hebben een relatie met de 4 persoonlijkheidskenmerken uit D.I.S.C. De betekenis van L.A.R.S. is Lichamelijke Activiteiten door Recreatief Sporten.

20046773_695816897293356_2160052665162899293_n.jpg